A tavaly júniustól decemberig tartó kutatás 12 000 ember véleményét kérte ki. Az eredmények azt mutatták, hogy a nyilvánosság erősen támogatja az adatközpontú technológia koronavírus-járvány kezelésére irányuló használatát. A válaszadók kevesebb, mint fele szerint a digitális technológia javítja az Egyesült Államok helyzetét, ugyanakkor 39 százalékuk nem biztos benne, hogy a társadalom azt megfelelően hasznosítani tudja.
Az is kiderült, hogy a digitális technológiák használatában a bizalom legfontosabb tényezője a megfelelő szabályok és előírások megléte. Ez sokkal jelentősebb szempont, mint az oktatás, az életkor vagy a demográfiai adatok. A válaszadók közül 42 százalék vélekedik úgy, hogy a jelenlegi előírások és szabályok elegendőek a megbízható használathoz, míg 24 százalékuk nincs megelégedve velük.
A CDEI ezért is sürgeti a megbízható adatirányítás kialakítását, mely hosszútávon kiérdemli az emberek bizalmát. Ez azért is fontos, mert sokan nincsenek tisztában vele, hogy egy adott problémával vagy kellemetlen szituációval kihez tudnának fordulni, ami a kutatásban is megmutatkozott.
Az innováció a kulcs az emberek bizalmához
A jelentés emellett a mesterséges intelligenciával és adatközpontú technológia használatával kapcsolatos tendenciákat és mintákat is bemutatja, melyek a világjárvány idején mutatkoztak meg.
Az egyik ilyen például a mesterséges intelligencia vártnál kisebb szerepe az egészségügyi dolgozók és a hatóságok munkájában.
Edwina Dunn, a CDEI elnökhelyettese elmondta, hogy a gazdaság szempontjából az adatközpontú technológiák nagy potenciállal bírnak, ezért a vállalat szerepet vállal annak biztosításában, hogy az Egyesült Királyság olyan megközelítéseket dolgozzon ki, melyben az emberek teljesen megbízhatnak.
Összegyűjtésre kerültek a mesterséges intelligencia felhasználásának azon esetei is, melyeket kifejezetten a világjárvány hatásainak ellensúlyozására alkalmaztak. Ilyen volt például az orvostechnikai eszközök távoli országokba való szállításának kísérlete drónok segítségével vagy az NSH egészségügyi berendezések adatbázisa, melyben könnyen ellenőrizhető az eszközök elérhetősége.
A 2020-as Al barometer című elemzés szerint az innováció útjában olyan tényezők állnak, mint az összehangolt politika és gyakorlat hiánya, az alacsony adatminőség vagy az adatfelhasználás átláthatatlansága. Jelenlétük pedig azért jelentős, mert egytől egyig hozzájárulnak a nyilvánosság bizalmatlanságához.